Kui suures stressis Sa oled?
Test (Haulwen Nicholas)

Selle küsimustikuga saad määrata oma stressitaset ning leida mooduse stressiga toimetulekuks.

  • Stress on füüsiline, vaimne või emotsionaalne probleem, mis tekitab pingeid ja mõjutab Sinu vaimset tervis.
  • Stress ei mõjuta ainult inimest ennast vaid võib mõjutada neid, kes teda ümbritsevad.

1. Kas tunned vahel, et probleemid kuhjuvad, nii et Sa ei saa neist enam jagu?

Mitte kunagi (1p)
Peaaegu mitte kunagi (2p)
Mõnikord (3p)
Üsna sageli (4p)
Väga sageli (5p)

2. Kui tihti Sa tunned, et Sul pole kontrolli tähtsate asjade üle oma elus?

Mitte kunagi (1p)
Peaaegu mitte kunagi (2p)
Mõnikord (3p)
Üsna sageli (4p)
Väga sageli (5p)

3. Kas Su kehas on pingeid, näiteks surud käsi kokku või õlad on pinges?

Mitte kunagi (1p)
Peaaegu mitte kunagi (2p)
Mõnikord (3p)
Üsna sageli (4p)
Väga sageli (5p)

4. Kui sageli oled stressis, sest juhtus midagi ootamatut?

Mitte kunagi (1p)
Peaaegu mitte kunagi (2p)
Mõnikord (3p)
Üsna sageli (4p)
Väga sageli (5p)

5. Kui tihti võtad midagi konkreetset ette, et pinget maandada?

Mitte kunagi (1p)
Peaaegu mitte kunagi (2p)
Mõnikord (3p)
Üsna sageli (4p)
Väga sageli (5p)

6. Kas tunned sageli, et kõik läheb libedalt?

Mitte kunagi (1p)
Peaaegu mitte kunagi (2p)
Mõnikord (3p)
Üsna sageli (4p)
Väga sageli (5p)

7. Kas oled enesekindel, kui lahendad isiklikke probleeme?

Mitte kunagi (1p)
Peaaegu mitte kunagi (2p)
Mõnikord (3p)
Üsna sageli (4p)
Väga sageli (5p

8. Kas tunned vahel, et ei saa hakkama kõigega, mida peaksid tegema?

Mitte kunagi (1p)
Peaaegu mitte kunagi (2p)
Mõnikord (3p)
Üsna sageli (4p)
Väga sageli (5p)

9. Kas vihastud mõnikord asjade pärast, mille toimumist Sa ei saa mõjutada?

Mitte kunagi (1p)
Peaaegu mitte kunagi (2p)
Mõnikord (3p)
Üsna sageli (4p)
Väga sageli (5p)

10. Kui tihti Sa tunned ärevust või oled stressis?

Mitte kunagi (1p)
Peaaegu mitte kunagi (2p)
Mõnikord (3p)
Üsna sageli (4p)
Väga sageli (5p)

11. Kas tunned, et tuled elus hästi toime?

Mitte kunagi (1p)
Peaaegu mitte kunagi (2p)
Mõnikord (3p)
Üsna sageli (4p)
Väga sageli (5p)

12. Kas suudad igapäevaelus pahameelt vaos hoida?

Mitte kunagi (1p)
Peaaegu mitte kunagi (2p)
Mõnikord (3p)
Üsna sageli (4p)
Väga sageli (5p)

 

VASTUSED :

12 – 28 RAHULIK HING  Oled leidnud oma sisemise rahu.

Sa võtad elu sellisena, nagu see on ja Sinu sisemine rahu on tajutav kõigile, kes Sind ümbritsevad. Sa keskendud sellele, mis jääb Sinu mõjusfääri ja lased pingetele minna, et need Sind tasakaalust välja ei lööks. Teised võivad läbi põdeda, üritades kõike kontrollida, kuid Sina tead, ei Sinu jaoks on parim lasta asjadel minna ja jääda kindlaks oma olemisviisile. Sulle meeldib elu üle mõtiskleda, kuid Sind võib rivist välja lüüa, kui pead lakkamatult midagi tegema – see tekitab Sinus stressi. Stressiga toimetulekuks pead jalad maha suruma ja jälgima, et välismaailma pinged Sinu õle võimus ei võtaks. Kui jääd iseendaks, saad meditatsiooni, teadveloleku(mindfulness) tehnikate, igapäevaste jalutuskäikude või millegi muuga, mis Sulle sobib, hoida ennast keskendununa ja tulla läbi mis tahes pingelisest olukorrast.

29 – 44 MURELIK SÜDA   Sa võtad liiga palju enda kanda.

Sa järgid alati oma südame häält ja tahad kõiki aidata, võttes tihti liiga palju enda peale. Sageli jätad enese eest hoolitsemise tahaplaanile, kuna tunned, et pead teisi toetama ja abistama. Üldiselt tuled Sa stressiga päris hästi toime, kuid Sa ei oska mõnikord õigel ajal “ei ” öelda. Kuna armastad teisi aidata, arvad alati, et võid veel ühe asja oma kanda võtta ja põled lõpuks läbi, sageli üsna dramaatiliselt. Kuid reeglina Sa ei õpi sellest ja jätkad samamoodi nagu enne. On aeg teha oma elus mõni väike muudatus. Vaata üle oma tegemiste nimekiri, delegeeri üks ülesanne kellelegi teisele ja vali üks ülesanne, mille jätad tegemata. Kasuta vabanenud aega iseenda jaoks. See võib alguses näida Sulle isekas, kuid nautida kord nädalas omaette sooja vanni, sõita jalgrattaga või teha jalutuskäik kodu lähedal, aitavad Sul laadida tühjenenud patareisid,  mis omakorda võimaldab teha paremaid otsuseid ja vähendada üldist stressitaset.

45 – 60 ÜLEKUUMENENUD MÕISTUS   Oled sageli mures.

Oled muretseja, kuid mitte tavalises mõttes – oled teinud sellest olümpiaala ja see on muutunud Sinu kaoks krooniliseks probleemiks. Sa usud, et igaüks ja iga asi on Sinu vastu ja kellelgi pole hullemat elu kui Sul. Isegi pisismad probleemid viivad Su endast välja, Sulle ei meeldi üllatused ega mingid elumuutused, kui neile ei eelne varakult ja palju eelinfot. Sa ilmutad alati märke stressist, sageli ilma konkreetse põhjuseta. Enamasti põhjustavad Sulle pingeid tulevikusündmused, mis võivad, aga ei pruugi aset leida, kuid Sina oled neid kõiki juba analüüsinud ja oletad, et need juhtuvad Sinuga. Vajad midagi, mis Su tähelepanu kõrvale juhiks, et lõpetada muretsemine. Mõni keskendmist nõudev hobi nagu pillimäng, maalimine või kokkamine, aitaks Su mõtteid igapäevastelt probleemidelt kõrvale viia. Keskendu hingamisele ja pane tähele, kus Sa hinge kinni hoiad – kõhus või rinnas, see aitab Sul häälestuda oma kehale. Kuid eelkõige võiksid otsida abi sõpradelt või professionaalidelt, et pääseksid rattast välja.